Lite matnyttig info om hur vägen från köp till leverans ser ut.

Om beställning och leverans

Shoppa enkelt

Ediya använder Klarna Check-Out för din bekvämlighets skull. Din köpupplevelse blir lite enklare samtidigt som du får mer valmöjlighet och betänketid på hur du vill betala.

Få status via mail

Vi skickar först orderbekräftelse sen ett extra mail när din beställning gått iväg ifrån oss. Är din vara en beställningsvara så mejlar vi när vi beställt den, samt när vi skickar den till dig.

Snabb frakt

Fraktfritt över 1000 kr. Vid köp under tillkommer 59 kr frakt. Ediya anlitar Postnord, så mindre paket kommer direkt till din brevlåda, och lite större kommer till ditt närmsta ombud. 

Betala snabbt och säkert med Klarna.

Snabb och smidig check-out med Klarna. Du bestämmer själv när och hur du vill betala. Du kan även med fördel ladda ner Klarnas app för att ha ännu bättre koll på dina köp.

Ediya Shop använder Klarna och Postnord

Vi skickar en orderbekräftelse när du har lagt din order.

Ta gärna och dubbelchecka så att all information i bekräftelsen stämmer så att vi lättare kan se till att produkterna når dig som de ska. Vi skickar därefter ett nytt mail till dig när vi har behandlat och skickat din beställning från oss. 

Vid beställningar med 1-2 veckors leverans

För att inte priserna på våra produkter ska bli helt orimliga så har vi lagt upp det så att vi skickar efter beställningsvaror med 1-2 veckors leverans en gång i veckan, oftast måndag förmiddag. På så sätt kan vi spara både på miljön samt hålla nere priset på onödiga fraktkostnader. Detta kommer vi fortsätta med tills eventuellt efterfrågan är tillräckligt hög för att utöka antalet beställningar per vecka. Men har du inte hört något från oss efter två veckor, tveka inte att kontakta oss, så tittar vi så att beställningen inte fastnat någonstans på vägen.

Snabb frakt med Postnord.

Frakt tillkommer vid köp under 1000 kr och ligger på 59 kr. Du kan lätt hålla koll på vart ditt paket är när det har lämnat oss via kollinumret du får.  En figurins kartong är helig, därför gör vi vårt yttersta för att se till att varan är väl paketerad så att inte produkten och kartongen ska skadas. 

We also ship to our Northern neighbors!

The estimated time for in-stock shipments to Norway, Denmark, Iceland, Finland and Estonia is 3-5 working days. When we have shipped your wares you will receive a tracking number from us which you can use at https://www.postnord.se/en/ to follow the package's way to you. The shipping fee is 150 SEK. Feel free to contact us at info@ediya-shop.se if you have any questions. You can write in Norwegian, Danish, Swedish or English. 

Ediya Shop Norge

Norge

Ediya Shop Denmark

Denmark

Ediya Shop Iceland

Iceland

Ediya Shop Finland & Estonia

Finland & Estonia

14 dagars ångerrätt

14 dagars ångerrätt gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Meddela oss i så fall på info@ediya-shop.se att du vill returnera varan. Är det en vara vi eller vår leverantör har i lager så återbetalar vi 100% av varans värde om returen sker inom den tiden, så länge förpackningen är obruten och varan samt kartongen i oanvänt skick. Vi står ej för returfrakten. 

Är det en vara köpt på Pre-Order så ingår en beställningsavgift på 20 % av varans pris. Alltså återbetalar vi bara 80 % av varans totala värde vid retur inom 14 dagar från att du mottagit varan. Läs mer om våra regler för Pre-Orders här.

Reklamation

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas till info@ediya-shop.se omedelbart efter att defekten har upptäckts. 

Observera dock att figuriner alltid har små färgvariationer eftersom det tillverkas i fabrik, så vid små färgavvikelser gör vi inga reklamationer. Bifoga gärna bilder på defekten till oss för att vi lättare ska kunna avgöra om det handlar om reklamation eller ej.