Leveransstatus och etiketter på produkter

Hos oss kommer du se många olika leveransstatusar för produkter som informerar när en produkt bör vara leveransklar, men även andra etiketter. Här har du förpå vad de betyder. 

I lager – Vi skickar varor i lager inom 1-2 arbetsdagar, dvs så länge inte din beställning också innehåller varor med längre leveranstid.



2 Weeks – Produkter märkta med 2 veckor finns inte i vårt lager, utan lagerförs av en av våra leverantörer. Efter att vi fått in din beställning skickar vi ett bekräftelsemejl till dig med mer information, och om du inte har några invändningar så beställer vi sen produkten åt dig. Därefter tar det vanligtvis 10-20 arbetsdagar tills att ditt paket når fram till ditt ombud. Observera att om du ångrar din beställning efter att vi beställt den åt dig så återbetalar vi endast 80% av varans värde. Resterande 20% behåller vi som en serviceavgift då vi ej får returnera varan till vår leverantör.

Om du har lagt en preorder för en vara som nu visar "2 weeks" betyder detta att varan ankommit till vår leverantör och att de har fler i lager som nya kunder kan beställa. Vid denna tid så är din preorder är på väg till oss.



PRE-ORDER – Om en vara är markerad som preorder fortfarande så betyder detta att produkten ännu inte har nått vår leverantör. Se den förväntade ankomsttiden i den grå rutan på produktens sida. Ankomsttiden är angiven i år och månad då vår leverantör beräknas ha den i lager. Exaktare datum än så går ej att ge då leveranserna kommer med båt och är svåra att förutspå när de dyker upp. När varan finns hos leverantören ändrar vi leveransstatus till någon av de övriga statusarna.



4 för 3 – Precis som det låter: köp 4 och få den billigaste av dem på köpet. Du kan kombinera fritt så länge produkterna har taggen 4 för 3. Rabatten dras av automatiskt i kassan. Dessa produkter finns alla i lager och skickas inom 1-2 arbetsdagar (dvs så länge inte din beställning också innehåller varor med längre leveranstid.



Sold Out – I dagsläget är produkten slut i vårt lager och även hos våra leverantörer. Vi kan inte heller svara på när eller om den kommer att finnas tillgänglig igen. Om du har förbeställt en produkt men ser vid senare tillfälle att den står som Sold Out så betyder detta att preordertiden är slut. Detta påverkar inte din beställningen.



Rabatterade varor – Vi godkänner inte retur av dessa varor förutom vid fall av reklamation. Ingen kompensation ges heller ifall produktförpackningen är skadad, då detta ibland kan vara orsaken till rabatten. 



Övriga etiketter – Vid olika event så kan vi komma att ha andra märkningar på produkter än de ovanstående. Vi förklarar etikettens betydelse i samband med eventet.